Huis-aan-huis formule nu ook voor campers
VARSSEVELD – Inkoper Ido Wisselink (45) uit Varsseveld bereidt zijn service uit. Na het doorslaande succes van zijn actie, om bij klanten thuis de auto op te kopen, over te schrijven en af te rekenen, zet hij die formule nu door op campers. ‘Er is door corona grote vraag naar mooie, betaalbare tweedehands campers. Daar kan ik in bemiddelen.’
Het verkopen van een camper is voor particulieren nog best ingewikkeld, weet Wisselink: ‘Bij de aankoop van een nieuwe camper ruil je je oude gewoon in. Maar wil je geld voor je huidige camper, dan zit je al snel op Marktplaats, en moet je maar afwachten wie of wat er op af komt.’ Wisselink pakt de zaken radicaal anders aan. Het van oudsher bekende automotive-bedrijf koopt uw camper in, zonder dat u daartoe de deur uit hoeft: eigenaar Ido Wisselink komt gewoon bij u thuis. De vrijwaring wordt bij u aan de keukentafel direct in orde gemaakt. En de betaling wordt, cash of via de bank, direct en zonder gedoe in orde gemaakt.
Service uitbreiding
Wisselink zoekt mooie, jonge campers campers: ‘Luxe exemplaren. De mensen hebben juist in deze periode best wat uit te geven, merk ik. En juist naar de luxere camper is heel veel vraag.’ En daarbij maakt het de ondernemer niets uit waar de camper staat. ‘Vanuit de Achterhoek rijd ik net zo vlot naar Maastricht, Den Haag of Leeuwarden. Voor een mooi exemplaar maak ik graag kostenloos wat extra kilometers.’
Wisselink koopt niet alleen campers in. Maar alles wat rijdt, rolt of vaart. Caravans, bedrijfswagens, auto’s en motoren. En dan vooral – en met voorkeur – jonge, gebruikte occassions. De deal vindt altijd plaats bij de verkoper thuis. Om de transactie aan huis vlot te laten verlopen, investeerde de ondernemer uit Varsseveld in digitale techniek, waarbij de verkoop bij de klant aan huis, op kantoor, of op welke locatie dan ook, plaatsvindt. Inclusief betaling en vrijwaring. ‘Boter bij de vis’, lacht de Varsseveldse inkoper.
Persoonlijk contact
Het persoonlijke contact met de verkoper vindt Wisselink belangrijk. ‘Als ik zie wat er tegenwoordig online allemaal aangeboden wordt! Zelfs voor een splinternieuwe auto hoef je de deur niet meer uit. Die stel je achter je laptop naar wens samen, en wordt even later met een grote strik er omheen voor de deur afgeleverd. Nou, niks voor mij. Het gaat vaak toch om fors geld en dan vind ik het belangrijk om de verkoper bij een kop koffie even recht in de ogen aan te kijken.
Om een goed gevoel te krijgen. Niet alleen voor mij. Maar ook voor de klant. Tuurlijk, ik wil er graag iets aan verdienen. Maar ook de verkoper moet er een goed gevoel aan over houden.’